در پایان سال 1399 مدیریت محترم مرکز تخصصی مذاهب اسلامی مشهد حجت‌الاسلام افضل‌آبادی به همراه مسئول آموزش حجت‌الاسلام حدادزاده، حضورا در قم خدمت آیةالله محمدجواد فاضل‌لنکرانی رسیدند و جلسه‌ای را با ایشان انجام دادند.

 در ابتدای جلسه حجت الاسلام افضل آبادی ضمن تقدیر و تشکر از عنایات ویژه آیه الله فاضل به مرکز مشهد، به معرفی مسئول آموزشی جدید مرکز پرداختند و سوابق اجرایی ایشان را بیان کردند.

در ادامه جلسه حجت الاسلام حداد زاده گزارشی مختصر از فعالیت های حوزه آموزشِ مرکز که بر پایه‌ی پژوهش محوری انجام شده بود را به همراه مستندات مکتوب خدمت ایشان ارائه دادند و بیان داشتند یکی از دغدغه‌های حضرتعالی و مرکز، تربیت اساتید مبرز بوده و هست که با طراحی کار گروه های علمی در سه حوزه جریان شناسی، مبانی کلام امامیه، مبانی سلفیه به این مهم دست یافته است.

ایشان اضافه کردند: این کار گروه‌ها فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهند که برخی از این فعالیت‌ها تدوین درسنامه، تقویت بنیه علمی طلاب، ارزیابی مستمر طلاب، اصلاح و مشاوره در طرح نامه‌های پایان‌نامه، مشاوره در نوشتن مقالات، ارزیابی مقالات، پشتیبانی علمی فصل نامه، و.... می باشند.


بعد از شنیدن گزارشات مدیریت و مسئول آموزش، در ادامه جلسه آیه الله فاضل‌لنکرانی ضمن ابراز خرسندی از روند آموزشی که این مرکز در راستای اهداف خود تدبیر و به منصه اجرا گذاشته‌اند، بیان داشتند: بحمد الله این روشی که در پیش گرفته اید ان‌شاء‌الله بعد از مدتی کم که طلاب در این مرکز یک دوره را به این روش بگذرانند، اساتید تمام عیار در حوزه مباحث کلامی تحویل حوزه علمیه خراسان خواهید داد. در ادامه ایشان نکاتی را در تقویت این برنامه بیان داشتند حتما مکتوبات طلاب بایگانی شود و علاوه بر آن برخی از کتاب‌ها اهتمام بیشتر و  همچنین برخی کتاب‌ها به جهت داشتن برخی انحرافات نویسنده باید از برنامه تحقیقی حذف گردد. 

تعداد بازدید :520
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) است.