به گزارش معاونت پژوهش مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی، سلسله نشست‌های شرح زیارت غدیریه امام هادی(ع) از سوی این معاونت با همکاری معاونت تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان به صورت حضوری و مجازی ویژه طلاب حوزه علمیه برگزارشد.

آیت الله نجم الدین طبسی با اشاره به اهمیت ویژه این زیارت در منظومه اعتقادی شیعه، آن را یکی از آثار بسیار مهم و در عین حال مظلوم دانستند و افزودند: این زیارت نامه به عنوان یکی از دو یادگار بسیار مهم امام هادی (ع) نقش بسیار مهمی در معرفی جایگاه امیرالمومنین (ع) به شیعیان دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از نکات بسیار مهم در بررسی این زیارت نامه را فضای صدور آن دانستند که در محیطی ضد شیعه و پس از سالها تبلیغات بر علیه جریان ولایت و امامت صادر شده است.

ایشان با تاکید بردشمنی‌های موجود در طول دویست سال پس از شهادت رسول خدا (ص)، فضای جهان اسلام را در تضاد صریح با امیرالمومنین دانستند به حدی که مسلمانان از کودکی فرزندان خود را با بغض به حضرت تربیت می کردند و دامنه تبلیغات به حدی گسترده شده بود که حتی کسی جرأت نداشت نام فرزند خود را علی بگذارد و مردم نیز افرادی که این نام را داشتند، مستحق مرگ م یدانستند. در چنین فضایی امام هادی (ع) با معرفی جایگاه حضرت به مردم جامعه، سعی در اصلاح نگاه مردم به ولایت و ارتقاء جایگاه امام در ذهن و قلب شیعیان ایشان داشت.

آیت الله طبسی در ادامه با اشاره به مغفول ماندن جایگاه این زیارت در بین عموم مردم، از مبلغات و طلاب حوزه‌های علمیه خواستار شدند تا در معرفی هر چه بیشتر این زیارتنامه تلاش کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تکیه بر مقدمات بیان شده، بخش‌های ابتدایی از این زیارت را ترجمه و شرح نمودند.

تعداد بازدید :761
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) است.