به گزارش معاونت پژوهش مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی، نشست علمی پژوهشی «غدیر پژوهی در آثار معاصری» از سوی این معاونت و همکاری هیئت اندیشه ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان با سخنرانی حضرت آیت الله حسینی قزوینی، مدیر شبکه جهانی ولی عصر در محل مرکز برگزارشد.

آیت الله قزوینی با اشاره به برخی از مهم ترین آسیب های پیش رو برای جامعه اسلامی، به ضرورت پرداختن به فضای مجازی و مراقبت های لازم برای جلوگیری از تاثیرات سوء آن اشاره نمودند.

ایشان با اشاره به این نکته که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) از وضعیت نهادهای فرهنگی راضی نیستند، خواستار فعالیت بیشتر و بهتر طلاب در عرصه های فرهنگی و برای دفاع از مکتب اهل البیت شدند.

معظم له با استناد به بیانات مقام معظم رهبری، یکی از راه های افزایش برادری در جامعه اسلامی و کم شدن تنش ها و اختلافات را، برگزاری گفتگو ها و مناظره علمی دانستند که سبب شناخت بیشتر مکاتب مختلف از هم و آشنایی با ادله و مستندات هر دو گروه می شود که همین مساله نقش بسیار مهمی در کاهش منازعات مذهبی خواهد داشت.

ایشان ضمن انتقاد از برخی از پایان نامه های غیر کاربردی، پیشنهاد دادند تا موضوعات کاربردی تر به عنوان موضوع تحقیق برای طلاب و دانش پژوهان مطرح شود و هم چنین با اشاره به در دسترس بودن پایان نامه های دانشگاه های وهابی، به لزوم دردسترس بودن متن پایان نامه های شیعی نیز، تاکید جدی داشتند.

آیت الله حسینی قزوینی در ادامه به ضرورت تحکیم مبانی شیعه در حوزه های علمیه اشاره فرموده و یکی از مهم ترین آسیب های امروز حوزه را، دور شدن حوزه از معارف ناب قرآن و اهل بیت دانستند.

ایشان در همین راستا به بررسی کتاب تاریخ اسلام، که به همت گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و با همکاری مرکز تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه تاریخ اسلام تالیف شده بود پرداختند و بخش هایی از این کتاب که در رابطه با عید سعید غدیر و ازدواج امیرالمومنین و حضرت زهرا (س) بود را نقد نمودند.

مدیر شبکه جهانی ولی عصر علت خطاهای فاحش در این گونه آثار را ضعف علمی و نبود تسلط به مبانی قرآن و اهل بیت دانستند.

  
 

تعداد بازدید :410
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) است.