بسم الله الرحمن الرحیم

نشست هم اندیشی مسؤلان مدارج علمی حوزه خراسان، با مدیریت مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی

در مورخ 25 آبان 1400، اعضای محترم شورای مدارج علمی حوزه علمیه خراسان حجج اسلام دکتر صالحی مقدم، علیزاده و آذرپیوند از مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی بازدید نمودند.

در ابتدا جلسه معاونت پژوهش مرکز تخصصی، حجه الاسلام و المسلمین مهدوی به ارائه گزارش از وضعیت پایان نامه های دانش پژوهان این مرکز و بیان برخی از مشکلات دانش پژوهان در تدوین پایان نامه پرداخت.

ایشان به 8 پایان نامه دفاع شده، 9 طرح تفصیلی و 4 موضوع مصوب گروه علمی مرکز تخصصی اشاره داشت و یکی از مهمترین مشکلات دانش پژوهان این مرکز در حوزه پایان نامه نویسی را کمبود اساتید راهنما، مشاور و داور در حوزه سلفی پژوهی دانست.

سپس مدیریت مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی، حجه السلام و المسلمین افضل آبادی پایان نامه هر طلبه را سند علمی او توصیف کرد و قضاوت علمی هر طلبه ای را بر مبنا عیار پایان نامه او دانست.

ایشان تصریح کرد به همین دلیل است که مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی، اهتمام ویژه ای برای تدوین پایان نامه دانش پژوهان این مرکز دارد و ضمن اینکه از ابتدا مسیر، دانش پژوهان در این مرکز در سیر آموزشِ پژوهش محور قرار می گیرند لکن سعی می شود موضوعات انتخابی برای پایان نامه ها کاربردی، متناسب و منطبق با نیازهای روز و همچنین از مسائل قابل استفاده برای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

در ادامه مدیریت مدارج علمی حوزه علمیه خراسان، حجه السلام والمسلمین دکتر صالحی مقدم نگاه پژوهش محورحاکم بر آموزش مرکز تخصصی مذاهب اسلامی را ستود و این مرکز را از جمله مراکزی دانست که به وظایف و رسالت خویش به نحو احسن همت می گمارد و اتقان کار در این مرکز را واضح دانست.

" همچنین حجه السلام و المسلمین علیزاده، گروه علمی مرکز تخصصی را دارای تایید شورای مدارج علمی دانست و از ابلاغ دستورالعمل و شیوه نامه های جدید تدوین پایان نامه خبر داد."

"در پایان، کارشناس اداره گروه های علمی"، حجه الاسلام و المسلمین آذرپیوند به نکاتی در رابطه با سامانه مدارج علمی اشاره داشت و یکی از مهمترین کاربردهای این سامانه را تسهیل در بوروکراسی های اداری در مسیر تدوین پایان دانست.

ایشان تاکید کرد از جمله شروط قرار گرفتن در مسیر پایان نامه نویسی، تلبس به لباس مقدس روحانیت و شرکت در کارگاه پایان نامه نویسی می باشد که طلاب بزرگوار حتما باید نسبت به این مساله اهتمام لازم را داشته باشند.

    

تعداد بازدید :514
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) است.